Pełnomocnictwo ogólne – ułatwienia dla płatnika

W lipcu tego roku zostały wprowadzone przepisy dotyczące pełnomocnictwa ogólnego. Zgodnie z obowiązującymi zasadami, od tej pory dla płatnika ma być łatwiej i korzystniej.

Pełnomocnik ds. podatkowych

Zgodnie z zasadami, które zostały wprowadzone 1 Lipca 2016r, płatnik może wyznaczyć jako swojego pełnomocnika ogólnego, każde biuro rachunkowe bądź doradcę. Tego typu zezwolenie będzie upoważniać do działania w imieniu płatnika we wszystkich sprawach podatkowych, oraz w sprawach, które należą do własności organów kontroli skarbowej i podatkowej. Pełnomocnictwo ogólne rozwija dotychczasowe możliwości reprezentowania w wielu sprawach. Daje szersze możliwości w występowaniu w imieniu podatnika.

Pełnomocnictwo ogólne tylko w formie elektronicznej

Obecnie pełnomocnictwo ogólne,a tak że informacja o jego zmianę, czy odwołaniu lub wypowiedzeniu, należy zgłaszać wyłącznie w formie dokumentu elektronicznego. Możliwe jest dokonanie tego poprzez Portal Podatkowy lub ePUAP. W przypadku wystąpienia problemów technicznych, które uniemożliwiają złożenie dokumentu drogą elektroniczną, dopuszcza się fakt złożenia pełnomocnictwa w formie pisemnej, ale z uwzględnieniem przyjętego wzoru dokumentu.

Dużym ułatwieniem dla podatników, stał się fakt iż Adwokat, radca prawny oraz doradca podatkowi mogą samodzielnie występować o udzielenie im pełnomocnictwa, odwołania lub wypowiedzenia. Zobowiązani są jedynie wskazać datę zwolnienia z obowiązku reprezentacji.